Jei turi smulkųjį verslą bei komunikuoji soc. tinkluose, spėju, jog jau išbandei Canva programėlę. Ji – puiki pagalbininkė kuriant turinį. Platus nemokamų nuotraukų bei elementų pasirinkimas, daugybė šablonų „paruoštukų“, lengva sukurti norimos paskirties dizainą (nuo statiškų iliustracijų iki vaizdo įrašų).
Vis dėlto, lengva ir pasimesti pasirinkimų gausybėje ar prarasti savo išskirtinumą. Todėl norint būti atpažįstamam soc. tinkluose naudojantis Canva, siūlau paieškoti savito vizualinio įvaizdžio. Kaip tai padaryti? Skaityk toliau!
Turinys
Vizualinis identitetas soc. tinkluose naudojantis Canva
Net naudojantis nemokama Canva versija, tikrai įmanoma sukurti savitą vizualinį identitetą. Svarbu ne kliautis jau paruoštais šablonais, o atrasti tai, kas atspindi tavo prekės ženklą. Todėl kviečiu skirti šiek tiek laiko ir paieškoti, kaip gali sukurti atpažįstamumą, atrasti savo prekės ženklui tinkančią spalvų schemą, šriftus bei grafinius elementus.
Pradėk nuo įkvėpimo
Pradėk labai paprastai – nuo paieškų to, kas tau gražu. Tam puikiai tinka Pinterest, bet gali tai daryti ir pačioje Canvoje ar paprasčiausiai išsisaugoti nuotraukas kompiuterio aplanke. Siūlau ieškoti dviejų tipų vaizdų: „patinka“ ir „nepatinka“. Kol kas nesusitelk į konkrečias detales ar dizaino elementus, nefiltruok savęs – rink viską, kurie sukelia tau emocijas.
Kartais žiūrint į vaizdą sunku pasakyti, kodėl jis patraukė tavo dėmesį – rodos, patinka ir tiek. Tačiau kaupiant įkvepiančias nuotraukas bei vaizdus vienoje vietoje, po kurio laiko greičiausiai imsi pastebėti pasikartojimus (galbūt tave traukia susilieję kadrai, pastelinės spalvos, o gal – ryškūs akcentai). Tą patį daryk ir su nepatinkančiais vaizdais: kaupk juos, o kai susidarys nemaža kolekcija, imk ieškoti atsikartojimų. Pasižymėk, ką pastebėjai, pavyzdžiui:
Patinka:
- Švelnios, pastelinės spalvos.
- Šviesių atspalvių nuotraukos, natūralus apšvietimas.
- Žaismingi grafiniai elementai.
Nepatinka:
- Ryškios spalvos.
- Išsiliejusios nuotraukos.
- Kampuoti grafiniai elementai.
Jei nepavyksta įžvelgti bendrų temų, gali praversti žvilgsnis iš šalies. Rodau savo pavyzdį (rinkau nuotraukas tema „muzikos festivalis“ ir susidėjau jas į tinklelį Canvoje):

Ar pavyko atrasti pasikartojimus kairėje pusėje esančiose nuotraukose? O dešinėje? Turbūt pastebėjai, kad šios dvi nuotraukų grupės sukelia visiškai skirtingas emocijas. Pasižymėjus sau, kas sieja patinkančius, o kas nepatinkančius vaizdus, kokias emocijas jie sukelia, kaip siejasi su turimu prekės ženklu, jau turime šiokį tokį pagrindą, nuo kurio galime atsispirti.
Atrask savo išskirtinumą
Jei skaitei mano ankstesnįjį įrašą apie komunikacijos soc. tinkluose pradžią, jau žinai, kad turinio kūrimas prasideda nuo tavo prekės ženklo pažinimo:
- Prekės ženklo misija, vizija, vertybės.
- Prekės ženklo žinutė.
- Prekės ženklo archetipas.
- Prekės ženklo balsas ir tonas.
- Pozicionavimas.
- Tavo tikslinė auditorija, idealus klientas.
- Produktai, kainos.
Visa ši informacija tarsi pamatai, ant kurių statai namą. Kuriant turinį soc. tinkluose būtina pagalvoti apie tai, kokią auditoriją nori pasiekti bei ką nori jai pasakyti, kokią informaciją perteikti. Ši taisyklė galioja ne tik tekstiniam, bet ir vaizdiniam turiniui. Pasirinktos spalvos, grafiniai elementai ar kiti vizualiniai sprendimai gali labai daug pasakyti apie tavo prekės ženklo asmenybę. Žaismingas, jaunatviškas prekės ženklas vizualiai atrodys visai kitaip, nei prabangus, paslaptingas ir ekskliuzyvinis prekės ženklas. Tad apgalvok, kokią žinutę skleidi, kaip nori, kad tave atpažintų potencialūs klientai.
Siūlau pasižymėti raktinius žodžius (pvz.: jaunatviškas, energingas, žaismingas), dar kartą peržvelgti nuotraukas, kurias naudojai įkvėpimui ir pagalvoti, kurie jose esantys elementai atitinka šiuos žodžius. Kai jau turi aiškų įsivaizdavimą, kokius klientus nori pasiekti, kokias savo prekės ženklo savybes nori perteikti, metas įsijungti Canva ir pradėti eksperimentuoti!
Išsigrynink spalvų paletę
Šiame žingsnyje jau turėtum turėti nemažai atsakymų apie tai, kaip nori, kad atrodytų tavo prekės ženklas, kokios jo kuriamos emocijos. Tai padės tau išsigryninti spalvų paletę. Apgalvok, kokios spalvos bus reikalingos fonui, kokios – tekstui, ar tarp jų pakankamas kontrastas. Nesirink didelės spalvų paletės, verčiau pasirink kelias pagrindines spalvas.
Žvilgtelėk į pavyzdį žemiau. Abu šiuos tinklelius per keletą minučių sudėliojau iš nemokamų nuotraukų, prieinamų Canva, nenaudojau jokių filtrų:

Kairėje esantį pavyzdį dėliojau iš pirmų pasitaikiusių nuotraukų, nekreipdama didelio dėmesio į spalvų paletę. Dešinėje esančiam pavyzdžiui rinkausi nuotraukas, kuriose dominuoja geltona ir smėlio spalvos. Turbūt nė nereikia klausti, kuris iš šių tinklelių atrodo vientisiau ir nuosekliau.
Canva siūlo keletą įrankių, kurie palengvins spalvų paletės kūrimo procesą, juos rasi čia: Canva colors. Gali pasiskaityti apie spalvų reikšmes, išbandyti spalvų paletės generatorių, kuris iš tavo įkeltos nuotraukos sukurs spalvų paletę, apžiūrėti jau sukurtas paletes ar pasinaudoti spalvų ratu.
Pasirink šriftus
Canva turi itin išsamų gidą apie tai, kaip pasirinkti šriftus ar jų kombinacijas, jį rasi čia: Canva gidas. Keli svarbūs momentai, kuriuos noriu pabrėžti:
- Kai renkiesi šriftą ar jų kombinaciją, nepamiršk funkcionalumo! Kaligrafiškas šriftas gali atrodyti dailiai, tačiau jei bus sunku jį įskaityti, klientai paprasčiausiai nesivargins. Tad pagalvok apie savo klientus ir palengvink jiems darbą.
- Jei kuri turinį lietuvių kalba, pasitikrink ar pasirinkti šriftai palaiko lietuviškas raides. Šriftai, nepalaikantys lietuviškų raidžių, atrodo neprofesionaliai.

Pasirink grafinius elementus
Canva turi gausybę grafinių elementų pačiomis įvairiausiomis temomis. Tai išties palengvina darbą kuriant maketus, leidžia įgyvendinti savo viziją ir, naudojant skirtingas elementų kombinacijas, kurti prekės ženklo atpažįstamumą. Problema iškyla tuomet, kai norisi panaudoti VISKĄ. Tad siūlau pasirinkti keletą grafinių elementų, kurie atitinka norimą stilių ir juos naudoti nuosekliai.
Apgalvok, kokias nuotraukas naudosi
Pastebiu nemažai prekės ženklų, kurie pamiršta, jog ir nuotraukos prisideda prie vizualinio identiteto kūrimo. Kokios nuotraukos atitinka tavo prekės ženklo stilistiką? Apsibrėžus tai iš anksto, bus kur kas paprasčiau jei prireiks fotosesijos (ar net darant nuotraukas telefonu), jau turėsi aiškias gaires nuotraukoms. Pagalvok apie foną, spalvinius elementus, apšvietimo panaudojimą. Atkreipk dėmesį į nuotraukos temperatūrą, spalvų kontrastą.
Dar vienas pastebėjimas, filtras – ne pleistras, kurį „užmetus“ ant nuotraukos problema bus išspręsta. Ypač jei parduodi produktus, nenaudok ryškių filtrų, kurie neatpažįstamai pakeičia nuotraukoje esančias spalvas. Tai gali suklaidinti klientus, kurie tikisi, jog produktas realiai atrodys taip pat, kaip ir nuotraukoje:

Mažiau yra daugiau
Turbūt svarbiausias patarimas – mažiau yra daugiau.
Pamačius įdomius grafinius sprendimus, trendus kituose soc. tinklų profiliuose, norisi juos išbandyti ar pritaikyti sau. Verčiau neskubėk ir pagalvok, ar tai tikrai atitinka tavo prekės ženklą? Jei taip – išbandyk! Tačiau jei trendas visiškai neatitinka tavo kuriamo vizualinio įvaizdžio, gal jis tik įneš bereikalingo chaoso į tavo turinį?
Kalbant apie spalvų paletės ar elementų pasirinkimą, praverčia tas pats patarimas. Tai yra, verčiau rinktis kelias dominuojančias spalvas nei visą jų galybę, kelis grafinius elementus ir juos nuosekliai naudoti. Ne tik bus lengviau juos „suvaldyti“, bet ir kuriamas vaizdas bus vientisesnis.
Tikiuosi, jog po šio įrašo tau bus lengviau naudojantis Canva sukurti vaizdus, atspindinčius tavo prekės ženklą. Pritaikius savo prekės ženklo spalvas, šriftus, grafinius elementus ir apgalvojus nuotraukas tikiu, jog galutinis rezultatas džiugins kur kas labiau, nei dar vienas, jau šimtąkart matytas šablonas!
Sėkmės ieškant savo vizualinio identiteto! Na, o jei turi klausimų, ieškai pagalbos ar žvilgsnio iš šalies, parašyk man!
